How artificial intelligence will influence and
shape our lives in the future is subject to much debate.
One system, known as Amelia, is currently being
tested by several companies to see if it can replace online call centre
operators.
A flow chart, written in English, teaches
Amelia how to perform the role.
The system can pick out key facts from
information the customer provides and use this to determine which questions to
ask next. If a customer says something which Amelia does not understand, it can
call for a human operator, observe their behavior and then add this to its
knowledge base.
¿Cómo influirá la inteligencia artificial
y dará forma a nuestras vidas en el futuro está sujeto a mucho debate?
Un sistema, conocido como Amelia,
está siendo probado por varias compañías para ver si se puede sustituir a los
operadores de centros de llamadas en línea.
Un diagrama de flujo, escrito en
inglés, Amelia enseña cómo llevar a cabo la función.El sistema puede
seleccionar datos clave de información que el cliente proporciona y utilizar
esto para determinar qué preguntas hacer a continuación. Si un cliente dice
algo, que Amelia no entiende, puede llamar a un operador humano, observar su
comportamiento y luego añadir esto a su base de conocimientos.
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